״אבל זה רק תיקון קטן!״ עשו ואל תעשו מול גרפיקאי/ת

כמו שאתם כבר יודעים, השקנאים אוהבים לעבוד בצורה מסודרת, מדויקת ויעילה. אז הפעם, הכנו עבורכם את המדריך השלם להתנהלות מול גרפיקאים.ות – כדי שגם אתם תוכלו ליהנות מתוצרים מדויקים ונכונים לצרכים שלכם, תוך עבודה נכונה (ונעימה) עם הצוות המעצב ועם משרד הפרסום שלכם, כי להחזיר תיקונים כמו כדור פינג-פונג... זה פחות.

✗אל תעשו: תתפלאו שדברים שרציתם לא נכללו בתוצר, למרות שלא הועברו בבריף מסודר.

✓עשו: כתבו בריף מסודר אשר כולל את כל הפרטים על התוצר הספציפי. צרפו את הגדלים, המיקומים והפורמטים בהם תרצו לקבל את התוצרים שלכם. אבל לא רק – כללו גם את הפרטים השיווקיים של המהלך! מה זה אומר? קהלי היעד, המטרה השיווקית, מהו בדיוק המסר המרכזי ומהי ההנעה לפעולה במהלך – ה כ ל ! אפילו את האווירה שתרצו לשדר ואת המוזיקה שתרצו לצרף. צאו מנקודת הנחה שהמעצב שלכם, גם אם עובד במשרד פרסום בתחום השיווק כבר שנים – הוא בעל ראש עיצובי, ויחשוב על האסתטיקה במקום הראשון ויעדיף אותה לעתים על פני היגיון שיווקי. כמובן שגם האסתטיקה חשובה, אבל נו, בשביל תוצאות צריך לשלב.

כמובן שמשרד הפרסום שאתם עובדים עמו אמור לדאוג לכל אלו,  אך עדיין, הקפידו להדגיש את הדברים החשובים לכם במייל, בפגישה או בשיחה. 

אנחנו באופן שקנאי במיוחד עובדים לפי קובץ בריף קבוע וספציפי. תוכלו למצוא אותו כאן

✗אל תעשו: תעבירו משימה בלי חומרים רלוונטיים.

✓עשו: וודאו כי למשרד הפרסום / למעצב שלכם יש גישה לכל החומרים להם הוא זקוק. אל תתנו לו לחפש לוגו בגוגל ותמונות מהאתר שלכם! העבירו חומרים באיכות גבוהה, לוגו איכותי, והדגישו במידה ותרצו שייעשה שימוש בחומרים ספציפיים. ואם אין לכם חומרים איכותיים, אז דברו איתנו ונסגור לכם יום צילום! סמארטפון, סטילס, וידאו, אפילו צילומים ברחפן – אין ספק שהם יקפיצו את השיווק שלכם, את הנראות שלכם, ואת העיצובים שלכם. 

✗אל תעשו: תצפו שכל דבר שרק תרצו הוא ריאלי ובר יישום.

✓עשו: וודאו תחילה שהרעיון שלכם אפשרי מבחינה פרקטית וניתן לביצוע בפרק זמן הגיוני. גם אם השמיים הם הגבול, יכול מאוד להיות שהרעיון שביקשתם יגזול זמן רב מדי ברמה שלא שווה את ההשקעה, ידרוש למידה חדשה מצד המעצב, או לא ייצא בדיוק כמו שרציתם… וכמובן יבוא על חשבון דברים אחרים. ולא לשם כך התכנסנו. 

✗אל תעשו: ״תזרקו״ רעיונות באוויר בלי דוגמאות ויזואליות.

✓עשו: חפשו רפרנסים שתואמים את הויז׳ן שלכם והסבירו בדיוק מה האלמנטים שאהבתם, או לחלופין פרטו לעומק את הרעיון שלכם וודאו שהצד השני הבין בדיוק את כוונתכם. תנו דגשים ספציפיים, ובקיצור, כמו שכבר אמרנו – תהיו מדויקים! חשוב להדגיש שבמידה ואין לכם רעיון או דוגמה מדויקת, ציינו כי אתם מצפים לעבודה ביד חופשית – בכל זאת, תנו לצוות המוכשרים שלכם מקום להתבטא ☺

חשוב להדגיש שבעבודה מול משרד פרסום, יש להקפיד במיוחד בתחילת העבודה על מתן רפרנסים, או במידה ותרצו משהו חדש ספציפי. משרד שאתם עובדים מולו כבר זמן מה, אמור ללמוד לקלוע לטעם שלכם. 

✗אל תעשו: בקשו ערבובים של יותר מדי שפות עיצוביות שלא קשורות למותג שלכם. 

✓עשו: היצמדו לספר המותג שלכם ולשפה העיצובית שלו! צבעוניות, לוגואים, אלמנטים קישוטיים ופונטיקה… אל תבקשו דברים שחורגים מהשפה הכללית. זה יוצא רע, זה מקלקל את המיתוג שאתם רוצים להעביר. ואם אין לכם ספר מותג, אז אתם כבר יודעים עם מי לדבר… 😉

✗אל תעשו: בקשו משימות מעכשיו לעכשיו, בדחוף-בהול. 

✓עשו: כמובן שמדי פעם יש בלת״מים (בלתי-מתוכננים, נו) אבל לא בשגרה. אתם יודעים מתי יעלה מה בזכות הגאנט שלכם כמובן, כל כמה זמן יוצא ניוזלטר ולפחות זמן מה קודם אתם יודעים מתי תעלו עם מבצע או קמפיין. אז אל תשאירו הכל לרגע האחרון, אל תבקשו עבודה בלחץ, זה ישפיע לרעה על האווירה וגם על התוצרים שיעשו בזריזות יתרה. הטיפ שלנו: אם אתם מנסים להיזכר במשימות דחופות שהעליתם לאחרונה ועלו בזיכרונכם יותר מדי כאלה… בצעו בדק בית, אולי אתם צריכים עזרה בתכנון הפעילות השוטפת שלכם.

לסיכום, עבדו בצורה מסודרת, מכבדת וברורה מול צוות הגרפיקאים שלכם. זה יחסוך לכם זמן, תיקונים חוזרים ומייאשים, ובעיקר יעשה טוב לתוצרים ולעבודה המשותפת שלכם. 

Mcc
Mcc

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

נהנתם לקרוא?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ותקבלו עדכון כל פעם שעולה פוסט חדש לבלוג.

ניהול קמפיינים ממומנים שיגדילו את מחזור המכירות והרווחיות של העסק שלך!

דילוג לתוכן