דוחות שכל בעל/ת עסק ומנהל/ת שיווק חייב/ת לבקש מצוות המדיה שלו!

מנהלי שיווק או בעלי עסקים – איזה דוחות אתם מבקשים מצוות המדיה שלכם? אם אתם לא יודעים לענות על התשובה הזו כמו שצריך, טוב מאוד שהגעתם לכתבה הזו. ולפני שאתם שואלים למה בכלל צריך דוחות: הם חשובים במיוחד משום שלוח בקרה עם הנתונים הנכונים יכול לסייע לכם להבין את מצב המדיה שלכם בצורה הטובה ביותר, מהי האפקטיביות של כל אחד מערוצי השיווק בהם אתם פועלים, ובכך גם בקבלת החלטות באופן חכם יותר. אז בואו נדבר רגע על הדוחות שאתם פשוט חייבים!

קודם כל: התחילו במבט כולל.

בקשו דוח המספק מבט כולל על הנתונים הבאים, החשובים ביותר להבנת תמונת המצב הראשונית שלכם:

  • התקציב – חשוב ביותר להציב את התקציב בפרונט. צוות מקצועי יחלק את התקציב באופן אופטימלי, שיספק החזר השקעה גבוה ורווחיות מקסימלית. 
  • יעד המכירות – אוקיי, אז לשם כך התכנסנו: למכור. את היעדים יש להציב מקדימה – Keep your eyes on the prize! 
  • כמה יצא על פרסום – כאמור, חשוב לעמוד ביעדים. את זה נבצע בעזרת מעקב על ההוצאות שלנו עד כה. נתון זה מאפשר לנו בנוסף לבצע אופטימיזציות שונות לפעילות העתידית שלנו ולהבין איך אנחנו מבצעים אותן בדינמיות עם התקציב הנותר. 
  • כמה מכירות הכנסנו – אופציה זו תאפשר לעקוב אחר היעדים ולבחון את התפקוד שלנו בכל רגע נתון עד כה – האם הצבנו יעדים ריאליים, או שאולי היינו צריכים להציב יעדים מאתגרים יותר? אולי צריך לחשב מסלול מחדש?… קצב המכירות יאפשר לנו להבין האם הוא עולה בקנה אחד עם מדדי ההצלחה, בנוסף האם יש אפשרות לבצע סקייל או לעשות שינויים משמעותיים בקמפיינים. 
  • עלויות לעסקה – בחינה של העלות לכל עיסקה תאפשר הבנה טובה יותר של הפעילות. באמצעות נתון זה נדע כמה עולה לנו לייצר עסקה ובשילוב ערך רכישה ממוצעת ובכך נוכל להתקרב עוד צעד לעבר מדידת הריווחיות. 
  • החזר השקעה – נתון זה חשוב במיוחד. הוא בעצם מדד כלכלי שמעריך את הפעולות שלנו ואת הכדאיות שלהן. מדיה תימדד על פי נתון זה, כמעט תמיד. נתון זה מסביר כמה כסף השקענו מול הכסף שקיבלנו בחזרה – לדוגמה, אם השקענו 1000 ש״ח והכנסנו 3000 ש״ח – החזר ההשקעה (ROAS) הוא 3. 
  • כמות עסקאות – נתון זה יאפשר לדעת את מספר העסקאות שמשכנו בפעילות האינטרנטית שלנו. 
  • תוצאות מפרסום ממומן – נדע להבין את אפקטיביות הפעילות הממומנת שלנו. 
  • סך-כל ההכנסות. 

אלו בעצם כל הנתונים שמבחינתנו, השקנאים, הכי חשוב להציג במבט ראשוני וכולל. 

ועכשיו, נרד לעומק הדברים: ביצועים לפי ערוצי שיווק

הדוח הבא הוא כזה שמציג את הביצועים שלנו לפי ערוצי שיווק, באופן מפורט יותר. אנחנו בוחנים בטבלה את כל מקורות התנועה שלנו – ממומנים ואורגניים, ומציגים באופן מפורט מה התרומה של כל אחד לפעילות הממומנת. באופן זה, נדע מהם הנתונים של הפעילות בכל אחד מערוצי השיווק בהם אנו פועלים, ואיך העמידה ביעדים בכל אחד מהערוצים.  כך, נוכל לנתח את הפעילות באופן נכון ומדויק לכל פלטפורמה וערוץ.  בנוסף נדע להבין את האפקטיביות של כל מקור תנועה, ובכך להשקיע בכל ערוץ בהתאמה. 

הדובדבן שבקצפת – ביצועים לפי משפך מכירות.

חלק נוסף שחשוב להציג בדוח המדיה שלנו, הוא טבלת ביצועים לפי משפך מכירות, במודעות ובמדיה הממומנת. דוח זה יאפשר לנו להבין טוב יותר את ההשפעה של הפעילות שלנו על כל שלב ושלב במשפך המכירות –  החל מהכסף המושקע בכל קהל (קהל קר, רמרקטינג, רטנשן…), מהו החזר ההשקעה והביצועים של כל קהל, ועד המכירות בפועל.

ניתוח זה יקנה לנו הבנה של השלבים בעלי ההשפעה הרבה ביותר על הלקוח ועל שלבים המובילים לנטישה ושיפור המערך שלהם בהתאמה. כמו כן, נוכל להגיע לתובנות – באילו קהלים שווה לנו יותר להשקיע ואיך, אילו תקשורים עבדו טוב יותר על כל קהל, ועוד. כלומר – איך ״לאסוף כסף מהרצפה״ – ולהחזיר לקוחות לרכישה חוזרת, או להביא לקוחות שנטשו את הסל בעבר לכדי סגירת עסקה.

אז בואו נסכם רגע: עובדים עם משרד פרסום או מבצעים פעילות שיווקית בעצמכם? – בדקו שאין נתונים שאתם מתעלמים מהם ובכך מפסידים ידע שיתן לכם יתרון בפעילויות הנוכחיות והבאות שלכם. לא עובדים עם דוחות?… תדאגו לכך, ויפה שעה אחת קודם! ללא ניתוח מעמיק ומפורט, לא תוכלו למנף את התוצאות שלכם. הצלחה (וארוכת טווח בכלל) היא לא מזל, אלא שימוש חכם בידע! 

ואם אתם מחפשים צוות שעובד חכם. יעיל. עם דוחות שקופים שמתעדכנים אצלכם אונליין – דברו עם השקנאים!

Mcc
Mcc

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

נהנתם לקרוא?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ותקבלו עדכון כל פעם שעולה פוסט חדש לבלוג.

ניהול קמפיינים ממומנים שיגדילו את מחזור המכירות והרווחיות של העסק שלך!

דילוג לתוכן