האם להכניס אימייל מרקטינג מקצועי למותג שאת מנהלת?

אם את (או אתה, אבל הפעם הכתבה בלשון נקבה מטעמים שוויוניים, בכל זאת, 2023) מנהלת מותג השואפת לספק ערך, להיות במודעות בקרב קהל היעד, להגיע לרמת נאמנות לקוחות גבוהה, למכור, לבצע שיווק אופטימלי... התשובה לשאלה - האם יש לך צורך במערך אימייל מרקטינג מקצועי - היא לגמרי, אבל לגמרי כן!  אז קודם כל, ושיהיה ברור: מערך אימייל מרקטינג הוא אחד מהכלים השיווקיים המשמעותיים שיאפשרו לך למקסם את פוטנציאל השיווק של המותג שלך, ובכך לשפר את החזר ההשקעה שלך (ROI) כמובן. לאימייל מרקטינג מספר יתרונות ברורים ובולטים, עליהם נדבר ממש כאן בכתבה >>>

אז מה זה אימייל מרקטינג בכלל?

נתחיל ונציין שמדובר בערוץ שיווק ישיר, חזק ועוצמתי במיוחד. השימוש בדואר אלקטרוני בשביל לקדם מוצרים ושירותים יכול למלא תפקיד מרכזי ובעל משמעות באסטרטגיית השיווק של כל עסק ולשרת מגוון של מטרות – יצירה של לידים, העלאת מודעות למותג שלך, בניה של קשרים ושמירה על מעורבות לקוחות בין רכישות. 

מיקוד במקסימום: התקשרות שהיא בול 

אחד מהיתרונות הבולטים ביותר בתקשורת שיווקית באמצעות אימייל, הוא האפשרות לדייק את התקשורים לרמת הסגמנט ולצרכיו של כל לקוח – ואנחנו נסביר בדיוק מה זה אומר.

מערכת אימייל מרקטינג מקצועית תאפשר לבצע הפרדה ושליחה של הודעות מיועדות, מדויקות ונכונות עבור קהלי יעד שונים – כמו למשל לקוחות שרכשו אצלכם כבר, לקוחות שהתעניינו אך לא רכשו, לקוחות מקהלים קרים, התאמה של המוצרים המשווקים לכל לקוח… ועוד אין-ספור אפשרויות נהדרות שיאפשרו לדייק את מאמצי השיווק שלכם.

חיזוק נאמנות לקוחות

בהמשך לסעיף הקודם – התקשורת המדויקת באמצעות מערך האימייל מרקטינג, תאפשר לך לחזק את הקשר מול הלקוחות ואת נאמנותם. מעבר לכך שמדובר בפלטפורמה שתאפשר לך לבטא באופן קריאייטיבי את המסרים של המותג,  נו – איזה כיף שעידכנו אותי שבדיוק יש מבצע על המוצר האהוב עלי, שהתאימו לי מוצרים משלימים שהם בול, או ששלחו לי קופון לאקסטרה הנחה על הפריטים שאני עדיין מתלבטת לגביהם, נכון? בקיצור, כל לקוח יקבל רק את ההודעה שהוא הכי רוצה לראות. 

אוטומציות: המערכת ״על זה״ בשבילך

במערכת אימייל מרקטינג מסודרת, תוכלי לדאוג לתזמן באוטומציות שליחה של דיוורים באופן אוטומטי לפי הנתונים שהגדרת – הודעה שמתזכרת את הלקוח על פריטים שננטשו בדד בסל ואפילו מקנה לו הנחה נוספת עבורם (אם רק תרצי, לא חייב כמובן), הודעה שבודקת מה שלום הלקוחה שלא ביקרה בחנות שלך הרבה זמן או לא רכשה לאחרונה, ועוד מספר רב של אפשרויות פילוח שמתבצעות באופן אוטומטי ויאפשרו להוציא את המקסימום מהלקוחות שלך.

בניית מערכת יחסים עמוקה

מערך אימייל מרקטינג מקצועי, יוכל לסלול עבורך את הנתיב לליבם של לקוחותיך. תוכן מעניין ורלוונטי עבורם (ועדיף גם כזה שמושך ומסקרן מבחינה ויזואלית), יוכל להגיע באופן ישיר ממך אליהם – ולהעביר את ערכי המותג ובכך לבנות מערכת יחסים של ממש עם הלקוחות. ערוץ השיווק הזה למעשה מאפשר העברה של תוכן אינפורמטיבי ושל כמות מידע גדולה יותר מאשר פרסום בפלטפורמות האחרות. 

ניהול נתונים מתקדם

כיום קיימות מספר מערכות חדשניות ומתקדמות לביסוס מערך אימייל מרקטינג איכותי. אנחנו משתמשים במערכת Klaviyo, שהיא הכי מתקדמת בשוק כרגע ומאפשרת לעבוד באופן אינטגרטיבי, לנהל קמפיינים, לבצע סגמנטציה מפורטת ביותר… ואפילו ניהול חכם של מסרונים. המערכות האלו מאפשרות ניהול מפורט ועמוק של הנתונים ומספקות מידע שיכול לסייע לך לדייק את הפרסומים הבאים, להבין טוב יותר את הקהל שלך > ובכך להשיג את המטרות האמיתיות של מאמצי השיווק שלך. אילו נתונים אפשר לקבל שם בעצם? את הנתונים הפרקטיים של הביצועים! כמה אנשים פתחו את הדיוור, כמה קראו אותו, וכמה מהם הקליקו ונכנסו ממנו אל האתר שלך כדי לבצע רכישה או להתעניין. למעשה, שיווק במייל יאפשר לך אפילו להריץ מבחני A/B של שורת נושא המייל, או של קריאה לפעולה למשל – כדי לזהות את הדיוורים בעלי הביצועים הטובים ביותר.

בהמשך לפונקציית הנתונים, חשוב לדעת שלענף השיווק במייל יש שיעורי הצלחה גבוהים במיוחד: אחד מתוך שלושה מיילים בממוצע נפתח – כלומר, 37% צפו בפרסום – וזה אחוז מאוד גבוה ביחס לערוצי השיווק האחרים! אם תשאלי את הלקוחות שלנו, אצלם שיעור הפתיחה יותר גבוה בהרבה מהמקרים, כי כאשר משתמשים במערך בצורה מקצועית אפשר להגיע לתוצאות מדהימות.

תכנון נוח במיוחד

מערך אימייל מרקטינג מקצועי כולל תכנון מפורט לפי זמנים של הדיוורים. כמשרד פרסום אנחנו מחליטים ביחד כל כמה זמן נרצה להוציא דיוור ומה הטיימינג המדויק עבור העסק, זה מאפשר לנו להקפיד על שיווק עקבי, תכנון קדימה וצפייה בדיוורים קודמים באופן מרוכז ונוח ובכך מאפשרת יצירה וביסוס של מערכת יחסים נכונה עם קהל היעד שלך. אין ספק כי שליחה של ברכת מזל טוב לכבוד יום ההולדת וחג שמח במועד הרלוונטי מייצרים קשר עמוק יותר לאורך טווח. בנוסף, האוטומציות שדיברנו עליהן גם הן מחזקות את אפשרות התכנון וחוסכות עבודה רבה בהיבט התכנון.

נסיים עם שלושה דברים שאסור לעשות באימייל מרקטינג:

  • להספים – מי שחופר יותר מדי, לא רק יאבד את הלקוח, גם יקבל חסימה. רק אומרים.
  • לשלוח דיוורים כבדים מדי – מייל כבד מדי לא יטען בזמן, ובינתיים הלקוח יאבד סבלנות… לא חבל שהתאמצת כל כך ובסוף לא יקראו מה שכתבת?
  • חוסר בבידול – אם זה לא מקורי או מעניין מספיק – אז אל. קל מאוד להיבלע בין הודעות אחרות של מתחרים.

נציין ונדגיש שעל מנת לבצע שימוש נכון במערך אימייל מרקטינג, יש לעבוד עם המערכת באופן מקצועי. מומלץ ביותר להיעזר במקצוען שידע לתפעל, לדייק את האוטומציות הן מבחינה פונקציונלית והן מבחינה שיווקית – על מנת שהטקסט, הויזו׳אל, המסרים והקריאייטיב ישרתו אותך נאמנה. שימוש לא נכון במערכת עלול להוביל לפספוסים, וחבל! 

בא לך לדעת עוד על מערך אימייל מרקטינג מקצועי? אנחנו זמינים לשיחה על שירותי האימייל מרקטינג שלנו 📳

Mcc
Mcc

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

נהנתם לקרוא?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ותקבלו עדכון כל פעם שעולה פוסט חדש לבלוג.

ניהול קמפיינים ממומנים שיגדילו את מחזור המכירות והרווחיות של העסק שלך!

דילוג לתוכן