כל מה שצריך לדעת על איקומרס של שנת 2021-2022​

מדריך איקומרס
חושבים לפתוח חנות איקומרס? כבר נכנסתם לזה ואתם זקוקים למדריך מקצועי שיעשה לכם סדר? סוגי לקוחות, סוגי חנויות, יתרונות וחסרונות, מודלים עסקיים, שיווק איקומרס וכל מה שחשוב לדעת על איקומרס. המדריך העדכני והמקצועי ביותר, לשירותכם!

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

תוכן עניינים:

מה זה איקומרס ומדוע הוא חשוב כל כך בימינו?

אי-קומרס הוא מושג באנגלית, E-COMMERCE, המתייחס למסחר אלקטרוני: האות E מסמלת את המילה אינטרנט, ופירוש המילה COMMERCE הוא 'מסחרי' . המושג מתייחס לכל מה שנוגע למסחר באינטרנט. חנויות מקוונות, מוצרי מדף, שירותים – כל אלו נכללים תחת המושג איקומרס. היו אלו עלי אקספרס, אמזון ואי ביי, שטרפו את הקלפים והגדירו חוקים חדשים לאיקומרס בעולם.

בארצנו הקטנה, אתרים כמו גרופון (כיום נקרא גרו, אך ידוע לציבור כגרופון), וואלה שופס, סינמה סיטי, ונוספים, בהחלט מקלים על חיינו ומציעים לנו מגוון רחב של מוצרים ושירותים ברשת. על מנת שאתר יוגדר כאיקומרס, עליו להציג מוצרים, סל קניות וקופה, וסליקה על מנת לבצע רכישה מקוונת, וזה אגב, מה שאומר החוק.

אוקיי, היכן זה פוגש אותנו כבעלי עסקים?

לאחר שהסתיימה לה שנת 2020, השנה בה ישראל חיה את משבר הקורונה, שנת 2021 הביאה עימה בשורה חדשה ומעניינת; בעלי עסקים רבים שלא ממש הקפידו על נראות העסק שלהם ברשת, עשו מהפך רציני והחלו להשקיע באתריהם בכלל, ובאתרי איקומרס בפרט.

החשש ואי-הוודאות מפני סגר נוסף, בהחלט גרם לכולנו לעשות חישוב מסלול מחדש. רבים מאיתנו גילו שהמסלול החדש יכול להיות מאוד נוח וגם כזה שמניב תוצאות נהדרות, אם נעזרים בכלים הנכונים. אל דאגה, כל המידע מוגש לכם, עבור מקסימום הצלחה! גם אם חשבתם לקחת את העסק שלכם ולהפוך אותו לדיגיטלי, וגם אם חשבתם לעשות הסבה ולפתוח איקומרס בתחום אחר לגמרי – אנחנו ממליצים שתקחו אוויר ותקראו את המדריך הזה, כי הוא יסייע לכם להבין בצורה יותר כוללת ומקיפה את העולם של האיקומרס.

סוגי חנויות, סוגי לקוחות, סוגי מכירות - וכל ההבדלים

על מנת להתחיל להבין את עולם האיקומרס, נתחיל בהבנת הסוגים השונים של אתרי מכירות, חנויות, לקוחות – ובקיצור, בואו נעשה סדר. זהו חלק מהותי וחשוב ביותר, מכיוון שהוא מאפיין את הלקוחות שלכם. האם הלקוחות שלכם הם עסקים או לקוחות קצה, אליהם נשלח המוצר או השירות שלכם? כל סוג לקוח מאופיין על ידי שיטת מכירה שונה, שיווק שונה, ולכן זהו הבסיס והיסוד לכל מה שנפרט בהמשך, בנוגע לאיקומרס.

שיטת מכירה שמתייחסת למכירה ללקוח קצה: בית העסק מוכר ללקוח הסופי, אליו מגיע השירות או המוצר. זה יכול להיות שירות רפואי כלשהו, חנות בגדים, אירוח במסעדה ועוד.

שיטת מכירה שמתייחסת למכירה מעסק אחד לשני. לדוגמא: חברה להקמת אתרים באינטרנט מציעה שירותים לסוכנויות דיגיטל. דוגמא נוספת, חברת קוסמטיקה אשר מציעה את מוצריה לקוסמטיקאיות בלבד, ולא ללקוחות קצה.

בהחלט קיימת אפשרות שעסק מסוים יעניק שירותים או מוצרים לשתי שיטות המכירה. לדוגמא, כותב תוכן וקופירייטר יכול לתת שירות של כתיבת תוכן לאתר, לאיש מקצוע, והוא C2B, ואותו כותב תוכן יכול לעבוד גם עבור חברות שיווק, חברות תוכן, סוכנויות דיגיטל ועוד.

שיטת המכירה השלישית מתייחסת למכירה של לקוחות זה לזה. זוהי שיטה שהתפתחה בשנים האחרונות בסדר גודל מפתיע מאוד. אנו נתמקד בעיקר בשתי השיטות הראשונות, מכיוון שעסקינן באיקומרס כהכנסה עיקרית, ולא נוספת או משלימה.

מדוע חשוב שנגדיר את ההבדלים בין B2B ל- B2C?

ראשית, גם אם אתם חושבים שהעסק שלכם מיועד למכירת מוצרים ללקוחות קצה בלבד, חישבו שוב. אולי תגלו כי אתם יכולים למכור לספקים ואנשי מקצוע, שבהחלט יכולים לשמש בסיס איתן להכנסות של העסק שלכם – אין סוף למחשבה היצירתית. לדוגמה, מסעדה יכולה ליהנות מלקוחות קצה רבים ולחשוב שאין לה בכלל מה לפנות לעסקים, והיא יכולה בהחלט גם לפנות לקהל של עסקים – חברות וארגונים, ולהציע להם לקבל ממוצרי ושירותי המסעדה.

הגדרת ההבדלים בין קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלנו, תסייע לנו להבין טוב יותר כיצד להגדיר את הקהל, כיצד לפנות אליו, כיצד לשווק, וכיצד להצליח למכור! כל זה יכול לבוא לידי ביטוי במספר הבדלים מהותיים בין סוגי הקהלים האלו, שימו לב:

הפנייה השיווקית 

השפה בה אנו כותבים ללקוח קצה, והשפה בה אנו כותבים לעסק שעשוי ליהנות מהשירותים / המוצרים שלנו, היא לא אותה שפה. לכן חשוב מאוד להגדיר מיהם אותם לקוחות קצה או בעלי עסקים, ולהציע את השירותים בשפה שמתאימה לכל אחד. ללקוח קצה נשתמש בשפה שיווקית הרבה יותר מלקוח שהוא בעל עסק, ברוב המקרים, ופחות זקוק לטיזרים שיווקיים שיכבשו אותו, נכון? מכירה ללקוח קצה כוללת מסרים לשכנוע, תועלות, חוסרים, והיסטוריה שלמה.

לשוק העסקי נרצה לשדר מסרים שיהיו ממוקדים, ענייניים, קצרים. כאלו המעידים על ניסיון, מקצועיות, ועונים על השאלה, למה תרתו לקבל את המוצר / השירות הזה מאיתנו?  בהמשך נפרט כמובן אודות כל תחום השיווק באיקומרס.

תהליך מכירה

הבדל נוסף בין B2B ל- C2B מתייחס לתהליך המכירה. לקוח קצה יכול לבצע את הרכישה במקום, ברוב המקרים הוא לא זקוק לעבור דרך שרשרת מסודרת כמו לקוח שהוא בעל עסק. לקוח שהוא בעל עסק או עובד בעסק, יצטרך לבדוק, להתייעץ, לאשר מול גורמים נוספים בחברה, מה שעשוי לקחת יותר זמן, ומשמעו תהליך מכירה מורכב יותר.

B2B – פוטנציאל ללקוח קבוע, אבל התשלום לא מיידי

מה זה B2B ואיך אפשר למנף את זה?

מכירה לעסק, פירושה שיש סיכוי טוב שהלקוח הזה יהפוך להיות לקוח קבוע שצורך את השירותים או המוצרים שלכם. אם תתייחסו אליו כלקוח חד-פעמי שבא לרכוש מוצר וללכת, הוא בהחלט עשוי להיות כזה, אבל אם תבינו שיש פה פוטנציאל… אולי תנהגו אחרת? הנחה מסוימת במוצר או בשירות, תקשורת זמינה, נעימות ביחסי האנוש, אלו בהחלט פרמטרים חשובים שמשפיעים על כל עסק.

כן חשוב לקחת בחשבון שמכירה לעסק ברוב המקרים לא תתבצע במזומן / אשראי מיידי אלא בתשלומים "רחוקים" יותר. זה בכלל לא נורא, כל עוד אתם יודעים לתכנן את התקציב שלכם בהתאם, ולהיות סבלניים עד לקבלת התשלומים שלכם. 

לסיכום, עליכם לבדוק – למי אתם מוכרים? מי קהל היעד שלכם? ואם מדובר בקהל יעד שהוא גם לקוחות וגם עסקים, חשוב להתאים לכל קהל יעד את השירותים והמוצרים שתאם מציעים מבחינת המחיר, השיווק, אופן התשלום וכו'. אנחנו ממליצים שתקדישו לכך מחשבה ולא תאמרו "נחשוב על זה אח"כ״, מכיוון שרוב התשתית הויזואלית והשיווקית מבוססת על ההגדרה של שיטת המכירה ולמי אתם מוכרים. 

אתרי איקומרס – חלוקה לפני סוגי מוצרים ושירותים

דרך נוספת לחלק את אתרי האיקומרס היא באמצעות חלוקה של השירותים והמוצרים שהם מציעים: מוצרי מדף מוחשיים (בגדים, נעליים, כלי מטבח, כלי עבודה ועוד ועוד), שירותים (רפואה אלטרנטיבית, הוראה, פה נכנסים גם שירותים דיגיטליים למיניהם ועוד). חשוב לציין כי אתר שמוגדר כאיקומרס, מחויב להנפיק חשבונית דיגיטלית בעת רכישת המוצר.

מה המודלים העסקיים בתחום?

מהם המודלים העסקיים בתחום האיקומרס?

מסתבר שתוכלו לבחור בתחום האיקומרס במגוון כובעים. לפתוח חנות עצמאית משלכם, לפרסם במרקפלייס, לבצע מכירות באמצעות דרופשיפינג או שיווק שותפים. אין לכם מושג מהם המושגים הללו? שמעתם בעבר? בואו נעשה סדר, בכדי שתוכלו לבחור את המודל המתאים ביותר עבורכם. 

  • חנות עצמאית – אתר בבעלותכם, עם המוצרים שלכם, עצמאי ואינו תלוי במקום אחר. מרבית המדריך שלנו יעסוק במודל הזה, מכיוון שזהו המודל הפופולארי ביותר בישראל נכון להיום. במדריך הזה נפרט בהמשך על היתרונות והחסרונות של חנות איקומרס, כך שתוכלו לקבל את כל המידע ולעשות חושבים עצמאית, לגבי המודל המתאים לכם. תוכלו להיעזר בשירותים של חברת איקומרס או סוכנות איקומרס, שתלווה אתכם בדרך ותבטיח לכם התנהלות מקצועית ברמה גבוהה, ועם כמה שפחות סיכונים מיותרים.  

בהמשך נפרט בהרחבה את היתרונות והחסרונות של חנות איקומרס עצמאית משלכם. 

  • דרופשיפינג – דרופשיפינג הוא מודל בו המוצרים אינם נמצאים בידכם, אלא אצל ספק נוסף, אשר מעלה את המוצרים לאתר שלו, לא מוכר אותם אלא רק מעלה אותם לאתר, כשמתבצעת מכירה היא מתבצעת אלינו ואנו משלמים עמלה למי שמארח את המוצרים שלנו. 

זוהי שיטה חוקית לכל דבר, ומשמשת אנשים רבים בשלבים שונים של הקריירה שלהם. הלקוח אינו יודע שהמוכר המוצג באתר אינו המוכר אלא רק מתווך, ושאתם בעצם המוכרים האמיתיים של המוצרים. המודל הזה של דרופשיפינג מאפשר לנו בעצם להחזיק חנות איקומרס בלי לרכוש אף סחורה, ובעיקר לייצר שרשרת אספקה ללקוח (יצרן, ספק, לקוח).

היתרון הגדול הוא סיכון המלאי כמעט אפסי, אין צורך בהשקעה גדולה כדי לצאת לדרך, ותוכלו למכור מגוון רחב של מוצרים.

החיסרון הגדול הוא שזה לא במאה אחוז בידיים שלכם, והעמלה שגוזרים עליכם, גם היא… כבודה במקומה מונח. 

  • מרקטפלייס – מרקטפלייס הוא מעין קניון וירטואלי. הסחורה, השירות והשילוח באחריותך, אבל האחריות על הנכס והשיווק שלו, הוא בידי הבעלים. מכירה במרקטפלייס נפוצה מאוד בישראל בשהנים האחרונות, ותוכלו לשלב את המכירות שלכם גם בפלטפורמה זאת, או אפילו רק בפלטפורמה זאת. 

אם לדוגמא רק עכשיו יצאתם לדרך, ואתם לא רוצים להשקיע בהקמה של אתר חדש, תוכלו להתחיל במרקטפלייס ולבדוק את השוק.  השיווק לא באחריותכם, שזה יתרון גדול, כל שעליכם לעשות הוא להעלות את המוצרים שלכם ולתת למרקטפלייס לעבוד בשבילכם. 

כן חשוב לקחת בחשבון שאם תבחרו במרקטפלייס, לא יהיה לכם קשר ישיר עם הלקוחות, האתר לא שייך לכם, והלקוחות בסופו של דבר הם של המרקט פלייס ולא שלכם, מה שיפגע ביכולת שלכם לאסוף את הלקוחות שלכם באופן אישי וממוקד.

חיסרון נוסף של מרקטפלייס הוא העמלות שנגבות ממך, הרי אף אחד לא מפרסם אותך בחינם. אולי ההמלצה הטובה ביותר היא לבצע מכירה במרקטפלייס אבל גם באיקומרס עצמאי שלך.

  • שיווק שותפים – מה שידוע היום כ"אפילייאט", מתייחס למודל בו בעל האתר הופך להיות סוג של משווק עבור אתר אחר. לדוגמא, תוכלו למכור באתר שלכם מוצרים מאמזון (לאחר שנרשמתם וקיבלתם אישור). אתם רושמים את האתר שלכם לתוכנית השותפים, נכנסים למערכת הניהול ומובחרים מוצרים שתרצו למכור, ויוצאים לדרך. כל מכירה תעניק לכם עמלה בגובה מסוים, אולי זה המקום לציין שבאתר ענק העמלה נעה בין 25%-20%.

היתרון המשמעותי בשיווק שותפים

היתרון המשמעותי בשיווק שותפים הוא השוק הרחב שתוכלו להצטרף אליו, עם הון מינימלי וללא השקעה גדולה או סיכונים מיותרים. 

החיסרון הוא – שזה לא שלכם, ואין לכם שליטה על המכירות, על התחרות, ועל הבעיות הטכניות שיכולות להיווצר.

לסיכומו של דבר: בנושא המודלים הקיימים, אם אתם לא רוצים להתחיל עם חנות עצמאית משלכם, תמיד תוכלו לצאת לדרך בדרופשיפינג או שיווק שותפים אחר. תוכלו להצטרף למרקטפלייס וללמוד את נושא האיקומרס. כשתרגישו בשלים ומקצועיים דייכם, אולי זה יהיה הזמן הנכון להתקדם לחנות משלכם. נראה שעסק עצמאי שהוא לגמרי שלכם, ולא של עוד מישהו כמו שיווק שותפים, מרקטפלייס או דרופשיפינג, יכול לאפשר לכם בזמן המתאים, ובעזרת הליווי המקצועי הנכון, להגיע למקסימום תפוקה והצלחה – זה הבייבי שלכם, ואנחנו נוהגים להשקיע הרבה יותר אנרגיה, תשומת לב, אהבה, וגם כסף, בעסק שהוא מאה אחוז שלנו. 

חושבים על לפתוח אתר איקומרס? כל היתרונות והחסרונות

לאחר שהבנו מהו אתר איקומרס ומהם סוגי הלקוחות / שיטות המכירה באתר כזה, זה בדיוק הזמן להיכנס לעובי הקורה ולענות על השאלה: האם לפתוח אתר איקומרס או לא? מה היתרונות והחסרונות של אתר כזה? 

בואו נתחיל עם היתרונות – מדוע כן כדאי לכם לפתוח אתר איקומרס:

  • העסק פתוח 24/7זהו אחד היתרונות הגדולים של אתר איקומרס, המאפשר ללקוחותיכם לבצע רכישות בזמן שמתאים להם, ולכם ליהנות מעסק שפתוח כל הזמן! תוכלו בשלב ראשון לשלב את החנות החדשה עם עסק קיים, מה שבהחלט יכול לסייע לכם לגלוש בחוכמה אל תוך העסק, מבלי להשקיע אנרגיה מיותרת בשלבי ההקמה.
  • העסק פעיל מכל מקום – אתם לא תלוים במשרד או בחנות שעליכם להגיע אליהם, העסק שלכם פועל מכל מקום בעולם, וזהו יתרון משמעותי מאוד. אתם לא תלוים במקום מסוים כדי לעבוד בו, יכולים לעבוד מכל מקום וזה בהחלט נותן המון שקט ויציבות מבחינה כלכלית, לדעת שאתם לא תלוים במיקום מסוים מבחינת עבודה, ויכולים לבחור היכן לחיות נטו לפי העדיפות שלכם, ולא בהתייחס לצרכים מטעמי עבודה.
  • קהל יעד רחב – אם חנות שממוקמת בחיפה מוגדרת לקהל יעד מקומי, או כזה שמגיע לאזור, הרי שחנות בממוקמת באינטרנט יכולה ליהנות מקהל יעד עצום ורחב. ניתן להתאים את המכירות והחנות לקהל היעד שמתאים לכם, גם אם הוא ממוקם בארה"ב ואירופה. כמובן שחשוב להגדיר את קהל היעד ולהגיע אליו באופן מדויק, אבל הוא בהחלט רחב יותר.
  • בלי נדל"ן ויותר מדי מיסים – עסק רגיל צריך מקום, תשתיות, לשלם מיסים, לקבל רישיון עסק, ועוד המון עיסוקים שלעיתים הופכים להיות חלק ניכר מהעסק, במקום להיות עסוקים במכירות של המוצרים או השירותים. היתרון של אתר איקומרס הוא גם ביכולתו לקום במהרה, לצמוח בקלות, ולהיות ממוקד לעיקר ולא לרשיונות ולמיסים (יש כמובן רשיונות ובירוקרטיה, אבל פחותים מעסק פיסי מחוץ לאונליין).
  • הרבה פחות הוצאות – עסק רגיל מחוץ לאינטרנט דורש המון הוצאות של מקום, מיסים, חשמל, עיצוב, עובדים, בעוד שעסק באיקומרס יכול לחסוך המון כסף רק בחיסכון של שטח הנדל"ן, והוצאות נוספות.

כל זה נשמע נהדר, נכון? בואו נראה מה החסרונות בפתיחת איקומרס:

  • חיסרון הניכור והקשר הלא-אישי – כשלקוח בא לחנות שלכם שממוקמת בקניון, הוא מכיר אתכם, נוצר קשר, האפשרות ליצירת קשר אישי גדולה יותר, ואנשים הרבה פעמים אוהבים לרכוש מאנשים שהם מרגישים איתם בנוח, שיש להם חיבור איתם. ברשת אין ממש חיבור, חוץ מחיבור לאינטרנט, ולאנשים רבים לוקח זמן עד שהם משתכנעים לקנות ברשת ממקום שהם לא מכירים.
  • תחרות גדולה – כשם שקהל היעד גדל, עימו גדלה התחרות. אז אולי קהל היעד שלכם כבר לא ממוקד לתושבי חיפה או המבקרים בה, אבל באותה מידה שגדלו האפשרויות, גדלים גם המתחרים. כמוכם יש עוד המון ועליכם להשקיע בשיווק ומיתוג בצורה רצינית, מכל הבחינות.

כיצד מתגברים על החסרונות?

כיצד מתגברים על החסרונות של חנות איקומרס?

ראינו כי ישנם יתרונות מכובדים לפתיחת אתר איקומרס, אבל לא ניתן להתעלם מהחסרונות, נכון? מה בכל זאת אפשר לעשות על מנת להתגבר על החסרונות הללו? אנחנו מציעים להשקיע בשני תחומים עיקריים על מנת לשפר את החסרונות:

  • קשר אישי ואמינות – נכון שזו חנות באינטרנט ונכון שלא פשוט לייצר קשר אישי, אבל אתם בהחלט יכולים לעשות זאת. גם אם מדובר בכם, וגם אם מדובר בעובדים מטעמכם שיקבלו מכם את התורה בנושא. שירות לקוחות אמין ומקצועי הוא אחד הדברים החשובים ביותר במכירות בכלל ובמכירות בישראל בפרט. מדוע? מכיוון שיש לנו מה ללמוד על שירות לקוחות, והרבה מהקהל הישראלי לא מרוצה משירות הלקוחות שניתן בארץ, בכל מיני תחומים. אתם יכולים לכבוש את הלקוחות שלכם באמצעות יצירת אמינות, זו אשר נוצרת באמצעות קשר אישי, גם אם מדובר במוצר מדף הפשוט ביותר. תנו ללקוח הרגשה טובה, שאתם שמחים ומודים שהוא רכש אצלכם, מחווה של הנחה לרכישה הבאה, מייל אישי וזמינות גבוהה. אתם תראו שזה ישתלם לכם. 
  • שירות לקוחות – סופר חשוב! היכולת שלכם לזכות בלקוחות שיישארו שלכם, היא באמצעות שירות לקוחות מקצועי, איכותי, מסביר פנים. הישראלים כאמור לא הכי אוהבים את רמת שירות הלקוחות בארץ, אפשר לפעמים להבין אותם, אבל כשמקבלים שירות כמו שצריך, כולנו יודעים כמה זה עושה את ההבדל. 
  • פרסום ממוקד – התחום השני שחשוב לשים עליו פוקוס על מנת להתגבר על החסרונות של חנות וירטואלית הוא נושא הפרסום. אומנם קהל היעד שלכם התרחב, אבל אל תתנו לאשליה המתוקה לתעתע בכם, מכיוון שכמו שציינו – במקביל להתרחבות של קהל היעד, התרחבו גם המתחרים. מה עושים? מתמקדים. מגדירים בדיוק מי קהל היעד האפשרי, איך מגיעים אליו, מה הפרסום שמשתמשים בו ובאילו ערוצים, ובודקים היטב מה עושים המתחרים, כדי לפעול יותר טוב מהם!

שיווק אתר איקומרס – שיווק נכון וחכם של החנות שלכם

לאחר שהחלטתם לגבי שיטת המכירה שלכם – ללקוחות קצה או עסקים, ולאחר שהעמקתם בנושא היתרונות והחסרונות באתר איקומרס, זה הזמן לקחת נשימה עמוקה ולצלול לנושא השיווק.

בואו נחלק את נושא השיווק והפרסום לשניים: בתוך האתר, מחוץ לאתר. ישנם פעולות רבות, טכניות ומהותיות, שאפשר לעשות על מנת להעלות את רמת השיווק והפרסום של האיקומרס שלכם ללקוחות, בתוך האתר, וישנו שיווק איקומרס כעולם שלם מחוץ לאתר.

מה אפשר לעשות בתוך האתר? המון!!

  1. אופטימיזציה של SEO באתר – המטרה של גוגל היא לספק לגולשים שלו חוויה חיובית. לכן, גוגל אוהב אתרים שהגולשים אוהבים – מאוד פשוט! איך אפשר לדעת אילו אתרים הגולשים אוהבים? לגוגל יש את האלגוריתמים שלו, אבל חלקם ידועים. לדוגמא, משך השהייה באתר. ככל שמשך השהייה באתר ארוך יותר, כך גוגל מסיק שהאתר הזה סימפטי, רלוונטי ונעים לגולש… אחרת הוא היה עוזב כבר, נכון?
  2. תוכן איכותי, מקצועי, רלוונטי – התוכן עוזר לגולשים שלכם להבין מה הולך באתר שלכם, וגם לגוגל. תקופה ה-SEO הבסיסית כבר עברה מהעולם, אל תחשבו שאתם יכולים לעזור לאתר שלכם להתקדם אורגנית במעלה מנוע החיפוש של גוגל, על-ידי הצגת מילות מפתח חסרות תוכן. גוגל אוהב תוכן מעמיק, רציני, בעל ערך, ויש לו את הדרכים שלו לבדוק את זה.  כן חשוב לשלב מילות מפתח רלוונטיות בתוכן, זה בוודאי יסייע לאתר שלכם להתקדם מעלה, אבל לא רק – אלא בשילוב תוכן עם ערך. חשוב שהתוכן יהיה מורכב לא רק מטקסטים כתובים אלא ישלב גם וידאו, פודקאסט, סקר, תמונות – כל אלו מייצרים מעורבות גבוהה עבור הגולשים שלכם. 
  3. בנייה היררכית של האתר – האם האתר שלכם בנוי באופן היררכי ואינטואיטיבי? האם גולש שנכנס לאתר יודע מה לעשות והיכן ללחוץ? כדאי להיעזר בחברים אובייקטיביים על מנת לבצע את הניסוי הזה, מספר פעמים.
  4. עד כמה האתר נטען במהירות? אחד האלגוריתמים הידועים של גוגל הוא מהירות טעינת האתר. כבר אמרנו שגוגל אוהב אתרים שהגולשים שלו אוהבים. אתר שנטעם מהר ועולה מהר, הוא אתר פופולארי. אתר שלוקח לו דקה לעלות, יירד למטה לתהומות מנוע החיפוש. חשוב לבדוק מה מהירות טעינת האתר שלכם? האם יש תמונות או סרטוני וידאו שמכבידים? תמיד אפשר לכווץ, בידקו את הנושא במקצועיות! 
  5. אופטימיזציה מלאה לאתר – לפני שאתם יוצאים החוצה לעולם, ודאו שביצעתם אופטימיזציה מלאה לאתר, מכל הבחינות: תוכן, SEO, מהירות טעינה, בדיקה טכנית של תפקוד כל הכפתורים באתר, ועוד. 
  6. התאמה למובייל – חשוב מאוד לבדוק את מידת הרספונסיביות של האתר, התאמתה לדפדפנים שונים ובעיקר למובייל. אנשים רבים מבצעים רכישות באמצעות הטלפון הנייד ואתם לא רוצים לפספס אותם. 
  7. חוויית גולש חיובית – שם המשחק הוא פשטות, נעימות, זרימה. אתם רוצים לתת ללקוחות שלכם חוויית משתמש נעימה, נוחה, לא מסורבלת, לא נתקעת, אחרת אחוז הנטישה יהיה גבוה, וגם גוגל לא ממש יאהב את החנות. תמיד זיכרו לעשות טסטים בהם אתם נותנים לאנשים להיכנס לחנות ו"להסתובב" בה, ולתת לכם פידבקים. אפשר כמובן לבצע גם בדיקה מקצועית בתשלום, זה תלוי בכם. זה אומר גם עיצוב מושקע, רלוונטי, מיקרו-קופי חכם, מניע לפעולה אבל לא דוחף מדי. כן, יש הרבה עבודה לבצע…
  8. צ'אט חי או בוט – חשוב מאוד לאפשר לגולשים לשאול שאלות ולהיעזר בכם. אתם יכולים לספק להם שירות לקוחות חי ופעיל, או בוט אוטומטי שמכוון את התשובות בהתאם לשאלות של הגולשים. דרך נוספת היא לשלוח לכם מייל, אבל הסיכוי שתפספסו פה לקוח פוטנציאלי הוא גדול, וחבל. 
  9. תמונות וסרטוני וידאו אטרקטיביים – תמונות מוכרות וסרטוני וידאו קצרים שמציגים את המוצר, לחלוטין עושים קסמים. אל תתפשרו על איכות התמונות שתציגו באתר שלכם, זה חלון הראווה שלכם, ותמונה לא טובה תגרום לנטישת האתר, וחבל. 

שימו לב, יש כל כך הרבה מה לעשות בתוך האתר, הטעות הנפוצה היא שמרבית האנשים ממהרים לשווק מחוץ לאתר, לפני שביצעו אופטימיזציה לאתר ונעזרו בכל מה שהאתר יכול לתת להם, וחבל. 

שיווק ופרסום מחוץ לאתר – מוכנים??

שיווק ופרסום חנות איקומרס מחוץ לאתר

  1. בניית אסטרטגיה שיווקית – לא כדאי לצאת לדרך ללא אסטרטגיה שיווקית שבניתם מבעוד מועד. יש להכין תוכנית שיווקית מפורטת של מה משווקים, למי, איך, ולאיזה טווח, באיזה תקציב, ועוד. בלי אסטרטגיה אתם נעים באפלה ואין לכם דרך לבדוק את עצמכם. אסטרטגיה שיווקית עונה על השאלות הבאות:
  • מה אנחנו משווקים? מה המוצרים שאתם משווקים? כל דבר צריך להיות מתורגם לרמת המוצר, ככה זה עובד בעולם השיווק, מפורט לרמת המוצר.
  • למי אנחנו משווקים? מי קהל היעד? יש לאפיין אותו ולשמור על ראש פתוח מצד אחד, כדי להגיע לכמה שיותר אנשים, ולשמור על מיקוד, מצד שני, כדי לא להתפזר..
  • איך אנחנו משווקים? מה אמצעי השיווק? חשוב שיהיו מספר אמצעי שיווק במקביל. לדוגמא: פייסבוק, אינסטגרם, טלגרם, מיילים, פרסומת בטלוויזיה, פרסומת ברדיו, ניוזלטרים, סמסים ועוד. יש להתאים את אמצעי השיווק למוצר ולקהל היעד. לא כל המוצרים הם מוצרי מדף שאפשר לקבל עליהם מידע בסמס..
  • מה הדד ליין לשיווק? אנחנו תמיד תוחמים קמפיין שיווקי ואסטרטגיה שיווקית בפרק זמן מסוים. מדוע? בעיקר בשביל שנוכל למדוד את העשייה שעישנו לאחר מכן. שיווק ללא מדידה ובחינה, לוקה בחוסר גדול.
  • מה התקציב לשיווק? כמה כסף יש לנו להשקיע? פה בדרך כלל עוצרים הרבה לפני שהשמיים הם הגבול, אבל כן חשוב להתייחס לכל אמצעי השיווק לפני שנכנסים לתקציב. לאחר שתפרטו את אמצעי השיווק, תראו מה התקציב שלכם ובהתאם לכם כמה כדאי להשקיע בכל ערוץ.

ההמלצה היא תמיד לעבוד עם אנשי מקצוע מנוסים בתחום, על מנת לא להגרר להוצאות מיותרות, וטעויות מצערות, לחינם. חברת איקומרס או סוכנות איקומרס יוכלו לתת לכם כלים מקצועיים ולסייע לכם בדרך להקמת החנות שלכם. 

2. פרסום ושיווק ברשתות חברתיות – הרשתות החברתיות הן מתנה אמיתית לשיווק באיקומרס. אתם יכולים לפרסם פוסטים אורגניים של מוצרים, ובמדיה ואתם רואים תוך מספר בודד של ימים, שהתגובות למוצרים האלו טובות, זה הזמן להריץ קמפיין ממומן על המוצרים האלו! אתם קובעים את קהל היעד, התקציב, המסגרת, מאוד נוח להיעזר בקידום הממומן ברשתות החברתיות, וגם בגוגל. חשוב להיעזר באנשי מקצוע לטובת הקידום הממומן, על מנת להגיע לקהל היעד המדויק ולמקסימום חשיפה והצלחה. 

מעבר לקמפיין, אתם יכולים לשתף את הלקוחות שלכם בפוסטים עם קורטוב אישי יותר, בסטורי שנוגע באמת, כי זה מה שאנשים אוהבים, שלא מוכרים להם בכוח, אלא מראים, משקפים, נותנים הצצה.. אל תשכחו ששיווק באיקומרס חייב להיות חכם, מכיוון שהלקוחות שלכם חשופים כל היום להמון המון מידע והצעות מכולם, כולל המתחרים שלכם.

3. פרסום באינסטגרם – חשוב לציין שמעבר לפייסבוק המיתולוגי, יש את רשת אינסטגרם, שממש מצוינת לקידום מוצרי מדף בעיקר, מכיוון שעיקרה הוא תמונות, תמונות, ועוד תמונות. אם יש לכם מוצרי מדף, צלמו אותם בצילום מקצועי, והקפידו להעלות לאינסטגרם שלכם באופן שוטף, ביחד עם תוכן רלוונטי, קצר, ומכוון להאשטגים הנכונים. באינסטגרם תוכלו לפרסם גם אורגנית וגם בתשלום. 

4. שיווק איקומרס באמצעות מיילים – ניוזלטרים בכלל ואימיילים בפרט, כאשר נעשים ברמה מקצועית וגבוהה, בהחלט יכולים לייצר תנועה נהדרת ומכירות לעסק שלכם. פה לתוכן ולנראות יש משקל גבוה מאוד, יש ניוזלטרים שלא מעניינים אף אחד, ויש כאלו שאשכרה מספקים תוכן רלוונטי לגולשים, והם מחכים להם! 

5. סמסים – אולי תתפלאו לשמוע, הרי מאז שהצטרף הוואטס-אפ לחיינו, אנחנו לא כ"כ משתמשים בסמסים. חברות איקומרס נעזרות בהם, ומסתבר שככלי שיווקי הסמסים מצוינים. הם גורמים לנו להיכנס לקישור, הם אישיים ומגיעים עד אלינו, ובעזרת התוכן הנכון וההצגה המקצועית, הם בהחלט יכולים להיות בעלי ערך שיווקי עבור העסק שלכם. 

6. רימרקטינג – חשוב מאוד להסב את תשומת ליבו של הגולש שהתעניין במוצרים שלכם, גם לאחר שיצא מהאתר. זוהי מהות הרימרקטינג. אתם ממשיכים להציג בפניו את המוצר שהתעניין בו גם כשיצא מהאתר. שיטה מצוינת ועובדת!

על אבטחת מידע והגנת הלקוח חשבתם? 

אבטחת מידע בחנויות איקומרס

אחד התחומים החשובים ביותר בנוגע לאתר איקומרס הוא נושא אבטחת המידע והגנת הלקוח. במהלך השנים פותחו כל מיני נהלים המאפשרים מסחר מאובטח, גם מבחינת הלקוח וגם מבחינת בעל העסק. חשוב לזכור שכל מה שנוגע לרכישה ברשת חייב להיות מוקפד, אחרת אתם עומדים בפני אסון: הלקוח יכול לתבוע אתכם במקרה המינימלי, ובמקרה המקסימלי, יכולים האקרים לפרוץ ולגנוב פרטי כרטיסי אשראי, וזו כבר קטסטרופה שיש לעשות הכל כדי להימנע ממנה.

עליכם לבחור בשירות מאובטח, על מנת לאפשר ללקוחות שלכם וגם לכם, להיות בראש שקט בכל הנוגע לכסף שלכם ושלהם. ישנם מספר חברות מקצועיות כיום בארץ שמעניקות פתרונות מקצועיים לסליקה, חשוב לבחור חברה שפועלת על פי תקן ומאושרת על ידי חברות האשראי ועל ידי חברת ש.ב.א (שירותי בנקאות אוטומטיים). 

צ'קליסט לבניית אתר איקומרס מצליח

לאחר שפירטנו בפניכם את התמונה הרחבה ביותר בנושא איקומרס, במציאות בה היכולת לנהל עסק מהבית או מכל מקום שתבחרו, נהיתה אפשרית ואטרקטיבית – זה הזמן לאסוף הכל לכדי צ'קליסט איכותי, שיעזור לכם בדרככם החדשה לפתיחת אתר האיקומרס שלכם. 

חשוב להבין – 95% מהישראלים מבצעים רכישות באינטרנט וללא ספק אנחנו מדורגים גבוה בעולם בתחום. בסך הכל, כל אחד יכול לפתוח אתר איקומרס או חברת איקומרס, אולם על מנת לנהל חנות מצליחה, משגשגת, גדלה ומניבה פירות, זה בהחלט דורש תכנון, ארגון ועשייה ברמה מקצועית ביותר בכל התחומים: שירות לקוחות, הזמנות, החזרים, משלוחים, שיווק, תוכן, מתחרים ועוד. אז מה הצ'קליסט אומר? הנה הוא לפניכם:

  • שירות לקוחות מקצועי – בואו ניקח את הנושא הזה רמה אחת למעלה, מכיוון שזה לא סוד שחלק גדול מהציבור הישראלי מרבה להתלונן ולא מרוצה מרמת שירות הלקוחות בארץ. אתם מכירים את הנושא, אנחנו לא מחדשים לכם הרבה, אבל מאוד חשוב להתייחס אליו ברצינות. החשיבות של שירות לקוחות מקצועי ברכישה באינטרנט היא רבה יותר מכיוון שהלקוח לא רואה אתכם, לא מכיר אתכם, לא תמיד מרגיש ביטחון ואמינות לגבי הרכישה הזו או אחרת, ולכן אחד הכלים לפתור את חוסר הוודאות הזה הוא באמצעות שירות לקוחות מקצועי, אמינות, אכפתיות אמיתית. 
  • טיפול זריז בהזמנות – כאשר אתם מבצעים הזמנה באינטרנט ומקבלים אותה תוך יומיים, וכאשר אתם מבצעים הזמנה ומקבלים אותה תוך שבועיים, מן הסתם תגובתכם אינה זהה. אנחנו מודים ומבסוטים מאוד כשהזמנה שביצענו מגיעה אלינו תוך יומיים. זה גורם לנו להעריך את המקום, לחשוב שהוא מקצועי, לרצות להזמין מהם בעתיד. אל תתנו להזמנות לחכות! חשוב מאוד שתקדישו לזה תשומת לב ומשאבים! טפלו בהזמנות חדשות ביעילות ובזריזות, על מנת שההזמנות יגיעו ליעדן כמה שיותר מהר. אם מדובר בחנות שמציעה שירותים ולא מוצרים, הזדרזו ליצור קשר עם הלקוחות שהזמינו את השירותים האלו, תנו להם את ההרגשה הכי מקצועית ואכפתית שיש.
  • טיפול מקצועי במשלוחים – אם טיפול זריז בהזמנה הוא הוי הראשון בצ'קליסט, הרי שנושא השליחויות הוא הבא בתור והוא מהותי ביותר. חשוב להבין שבממלכת הקניות המקוונות – ישראל, נושא המשלוחים חשוב מאוד ללקוחות רבים והוא אחד הפרמטרים של הלקוחות לחזור אליכם או לנטוש אתכם.  לא משנה כמה המוצר איכותי ומנצח, לא משנה כמה מהר טיפלתם בהזמנה, אם המשלוח הגיע אחרי שבועיים בגלל חברת המשלוחים, אתם צריכים לעשות בדק בית. מומלץ לבחור חברה שנמצאת קרוב אליכם פיזית, ושכל ההתנהלות של העברת סחורה אליה תהיה קלה ומהירה. אם החנות שלכם מציעה מוצרים מרחבי העולם ולא מהמחסן האישי שלכם, אל תחסכו כסף בחברת האיחסון והשילוח. ביחרו חברה מנוסה ואמינה, שתטפל בשילוח המוצרים שלכם. וזה עדיין לא נגמר, לא כשמסרתם את המוצר לחברת השילוח. התנהלות מקצועית אמיתית תיתן ללקוח מספר מעקב, תשמור על קשר ישיר עם חברת השילוח, ותוודא שהמצר הגיע ליעדו בפרק הזמן שסוכם, ויפה שעה אחת קודם. 
  • תשומת לב להחזרים – נושא ההחזרים חייב להיות בתשומת הלב שלכם, מכיוון שהוא יכול לתת לכם פידבק אמיתי וישיר מהשטח. יש אצלכם המון החזרים? מדוע? האם מדובר במוצר אחד מסוים? ראשית, חשוב לטפל בנושא ההחזרים בסבלנות, מאור פנים ואדיבות, מכיוון שגם ככה הלקוחות שלכם לא מרוצים, הם מחזירים מוצר שרכשו, וזה לא מצב סימפטי, גם אם מדובר במוצר מדף רגיל. זה לא משנה, הם ביצעו רכישה, חיכו בסבלנות, קיבלו אותה ולא היו מרוצים. מדוע? חשוב מאוד לברר. חשוב מאוד לעשות מה שאפשר על מנת שהלקוח הזה יישאר הלקוח שלכם, וחשוב יותר, שלא יהיה שגריר שלילי של העסק שלכם. 
  • דיס המלצות – בעידן בו חוות הדעת על עסק כזה או אחר כבר לא נעות רק מפה לאוזן, אלא ניתן להשאיר חוות דעת בעמוד העסק בגוגל, בעמוד העסק בפייסבוק, וקלה היד על המקלדת, חשוב מאוד להבין שדיס המלצות הוא תחום שאתם ממש רוצים להימנע ממנו. זה השם שלכם, של העסק שלכם, מספיקה ביקורת אחת שלילית, מוצדקת או לא, זה לא העניין, כדי לפגוע בעסק. זה מחזיר אותנו לנושא שירות הלקוחות. שימו לב שגם לקוח שלדוגמא החזיר מוצר או קיבל שירות שלא מרוצה ממנו, ביכולתכם לתקן זאת ולתת ללקוח הזה את ההרגשה שהוא הכי חשוב בעולם, ואתם לא מוותרים עליו. כמה מאיתנו חוו זאת כבר? "תיקון ליחסים" אחרי שכמעט הרמתם ידיים, נכון? השתדלו להימנע מלהגיע למצב שלקוח סיים את התקשורת איתכם והוא לא שבע רצון מההתנהלות מולכם. 
  • מיקוד על המלאי – עד עכשיו התעסקנו המון בשירות לקוחות וכל מה שנוגע לפנים החיצוניות של העסק – טיפול בהזמנות, משלוחים וכו'. נושא קריטי נוסף הוא מעקב על המלאי. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא שייגמר לכם מלאי של מוצר מסוים, ומשלוח ללקוח מתעכב בשל כך. חשוב מאוד לעקוב אחר המלאי על בסיס שבועי או חודשי, תראו אתם מה עובד טוב יותר בעסק שלכם, תוכלו להיעזר גם בפלטפורמות איקומרס כדי להזין נתונים.
  • פרסום ושיווק – זהו נושא גדול מאוד ופירטנו רבות אודותיו במדריך, עכשיו ננסה לתמצת את הדברים ולהוסיף פה מידע רלוונטי חדש, בשביל שהצ'קליסט הזה אכן ישמש אתכם. אז מה קריטי ביותר מבחינת שיווק ופרסום, על מנת שהעסק שלכם באיקומרס יצליח?
  • להיעזר ברשתות החברתיות – הן משמשות כ"סניפים" של החנות שלכם. אוספות מידע, מקבלות מושג מה הקהל אוהב יותר ופחות. האתר לא מתעדכן כל יום ברוב המקרים, אבל ברשת החברתית אתם יכולים להעלות פוסטים חדשים בכל יום ולייצר סביבה דינאמית וחיה יותר לעסק שלכם. חשוב להשקיע בפרסום אורגני וממומן ברשתות החברתיות, באמצעות טירגוט קהל היעד שלכם בחוכמה.
  • מיילים הם עדיין כלי מצוין – למרות כל הספאם שיש היום (חשוב לשים לב לחוק הספאם), תשמחו לדעת שמיילים מעניינים עם תוכן רלוונטי, עם תמונות שתופסות את העין, עדיין עושים את העבודה. רוצים לייצר קהל לקוחות קבועים ונאמנים? הציעו להם להצטרף לתפוצה שלכם במעמד הרכישה, וכשתגיעו לשלב המיילים, חשוב שתשקיעו בתוכן איכותי, תמונות, ותבנית מוצלחת של ניוזלטר, בהתאם למוצרים או לשירותים שאתם מציעים. היעזרו באירועים חיצוניים וחגים שמתרחשים על מנת לשלוח ניוזלטר עם הקשר אינטואיטיבי ללקוחות שלכם. 
  • פוקוס על חלון הראווה של החנות – חנות מוצלחת היא חנות חיה, נושמת, ושחלון הראווה בה מתחלף, והוא לא משעמם. חלון הראווה, לצורך העניין, הוא עמוד הבית או העמוד הראשי, שמציג ללקוחות שלכם וללקוחות הפוטנציאלים שלכם את המוצרים והשירותים שלכם, ברמה מתחלפת, אבל גם חשוב לזכור להוסיף תוכן רלוונטי. גם אם הוא קצר, הוא עושה את העבודה ומשקף מקצועיות. 
  • מעקב מתחרים – עסק מקצועי תמיד נמצא עם יד על הדופק לגבי המתחרים שלו. אלו שמוצאים מוצרים דומים לקהל יעד דומה. זיכרו לעקוב אחר המתחרים שלכם בסיסטמטיות, ולא רק מתי שאתם נזכרים. מה המבצעים החמים שלהם עכשיו? כמה זמן לוקח להזמנה להגיע ליעדה? מה הקמפיין הממומן שלהם כעת בפייסבוק? באיזו תדירות הם מוציאים ניוזלטר? כל אלו שאלות חשובות שדורשות מענה ומעקב צמוד, על מנת ללמוד מהמתחרים, ולהשתדל להתנהל באופן מקצועי יותר. 
  • לא יודעים מי המתחרים שלכם? אין שום בעיה, היכנסו לגוגל בצד הלקוח וחפשו את השירות שלכם או המוצר שלכם, זה ייתן לכם תמונה ברורה של הלקוחות. תוכלו להיעזר גם בפלטפורמות מקצועיות שמספקות כלים לניתוח מתחרים. חפשו בגוגל "ניתוח מתחרים" או "מעקב אחר מתחרים" ותמצאו מידע רב ומועיל בנושא.
  • להישאר מעודכנים בתחום שלכם – עד כמה אתם מעודכנים בטרנדים העכשוויים של התחום אותו אתם מוכרים? אם תאם מוכרים מוצרים בתחום התכשיטים, ביגוד, הנעלה, מטבח, גאדג'טים ועוד ואין לכם מושג מה הולך בתחום, אתם תתעוררו ותגלו שנשארתם מאחור. חשוב להתעדכן בטרנדים העולמיים, לחפש מידע על המוצרים ועל התחום שלכם בשווקים הבין לאומיים, על מנת לספק לגולשים שלכם מוצרים ברמה הגבוהה ביותר, ותוכן איכותי.
  • בדיקה טכנית – אחת לשבוע חשוב שתבדקו בעצמכם שהכל בחנות עובד. כן, אחת לשבוע. דמיינו לעצמכם שיש קישור שבור שמונע מגולשים פוטנציאליים לבצע עסקה, ואתם לא יודעים על כך? נורא ואיום! חשוב מאוד שתבצעו בדיקה אחת לשבוע שכל הקישורים וכל הפן הטכני באתר עובדים פיקס, ללא תקלות וללא באגים. מצאתם באג? טפלו בו בזריזות, וללא עיכובים!

על גוגל אנליטיקס שמעתם? עיבוד נתונים הוא המלך

עיבוד נתונים וניתוח חנות איקומרס

אחד הדברים המשמעותיים ביותר שעליכם לעשות כדי לשמור על חנות מקצועית, איכותית ומנצחת, הוא לנתח את הביצועים של החנות. תוכלו לעשות זאת באמצעות גוגל אנליטיקס, כלי מקצועי של גוגל, שמספק מידע חשוב מאוד לגבי תנועת הגולשים בחנות שלכם, ועונה על השאלות הבאות:

  • כמה גולשים נכנסו היום לאתר? 
  • גמה גולשים חוזרים נכנסו היום לאתר?
  • מה משך השהייה של כל גולש באתר?
  • מה אחוז הגולשים החדשים לעומת גולשים חוזרים?
  • מה אחוז הנטישה מהעמוד הראשי?

התשובות לשאלות אלו ולשאלות נוספות יתנו לכם מדדים חשובים מאוד, שבמידה ותשפרו את ההתנהלות שלכם, תוכלו לראות תוצאות מיידיות! לדוגמא, אם תגלו שאחוז הנטישה מהעמוד הראשי הוא גבוה, תבינו שאתם חייבים לשפר את העמוד הראשי שלכם – מכיוון שהוא כרגע גורם לאנשים לצאת מהאתר, במקום להישאר בו ולהמשיך לרכישה.

תוכלו גם לקבל מידע על האיזור בעולם ממנו מגיעים רוב הגולשים שלכם, ולכוון את הפרסום והשיווק בהתאם. גאוני.

חשוב להבין שעיבוד נתונים הוא הכלי המרכזי שלכם לשיפור החנות באופן מתמיד ועקבי. זה לא נגמר כשסיימתם לבנות את החנות, ואתם חייבים להיות עם יד על הדופק ולייצר לעצמכם כלים ותבניות למעקב אחר תחומים כגון: כמה הזמנות בוצעו היום / השבוע / החודש? כמה גולשים נטשו את העגלה השבוע? מה המוצרים המוכרים ביותר החודש? כמה אנשים הגיעו לחנות מהניוזלטר?

שורה תחתונה

איקומרס הוא עולם שלם, ואפשר להתנהל בו במקצועיות ובהצלחה, זה בעיקר תלוי במשאבים שתבחרו להשקיע. אם לא תמהרו ותבנו את הדברים במקצועיות, הסיכוי להצלחה הוא גבוה יותר, רק חשוב לקחת בחשבון שכל התחומים דורשים תשומת לב והתייחסות: הזמנות ומשלוחים, שירות לקוחות, שיווק ופרסום, הפן הטכני של האתר, ועוד. ככל שתבנו תוכנית מקצועית יותר אשר מתייחסת לכל התחומים, ופורטת בכל תחום משימות, כך תוכלו, בעזרת עיבוד נתונים ולמידה מתמשכת, להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור אתר האיקומרס שלכם.

בהצלחה!!

הרשמו לניוזלטר שלנו

אנחנו נדאג שתשארו פרש

עוד תוכן מעניין

בלוג

האם להכניס אימייל מרקטינג מקצועי למותג שאת מנהלת?

אם את (או אתה, אבל הפעם הכתבה בלשון נקבה מטעמים שוויוניים, בכל זאת, 2023) מנהלת מותג השואפת לספק ערך, להיות במודעות בקרב קהל היעד, להגיע לרמת נאמנות לקוחות גבוהה, למכור, לבצע שיווק אופטימלי… התשובה לשאלה – האם יש לך צורך במערך אימייל מרקטינג מקצועי – היא לגמרי, אבל לגמרי כן! 

אני רוצה לקרוא עוד

רוצה להביא את העסק שלך לגבהים חדשים?

אנחנו מחכים להכיר אותך!

אשמח למענה על כמה שאלות שיעזרו לי להתכונן לשיחה