איך להאיץ את האתר: הקורלציה בין מהירות האתר והדירוג שלו

איך להאיץ אתר
כמה פעמים חיפשתם משהו בגוגל, לחצתם על התוצאה והייתם צריכים לחכות המון זמן כדי שהדף יעלה? לי לפחות, זה קרה המון פעמים. מה קורה במצב כזה? בדרך כלל, רוב האנשים פשוט יצאו מהאתר ויעברו לתוצאה הבאה - מה שיגביר את אחוזי הנטישה וה-bounce rate באתר שלנו, ומכך גוגל יסיק שה-user experience באתר שלנו פשוט לא ידידותי למשתמש והדירוג שלנו בעיני גוגל יפגע.

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אם נסתכל על זה מבחינת נתונים, דיליי של כל שניה נוספת בטעינת הדף מביאה ל:

א. 11% צפיות בדפים (page viwes) נמוכים יותר.

ב. 16% ירידה ברמת שביעות הרצון של הלקוחות.

ג. 7% הפסד בהמרות.

כבר מ-2010, מהירות האתר נחשבת לאחד הגורמים הכי משפיעים על דירוג האתר. זאת הסיבה שהאתר שלכם חייב להיות מהיר, לעלות בצורה חלקה ולקבל דירוג גבוה על החווית משתמש.

כלל אצבע: האתר שלך צריך לעלות במלואו בתוך 3 שניות במקסימום.

במאמר הבא נסביר איך אפשר לשפר את מהירות האתר בעזרת 4 דרכים מאוד יעילות:


הפחתת משקל התמונות 

תמונות באתר מפיגות חיים בתוכן שלנו, ומסייעות להגביר מעורבות. מחקרים מצאו שהוספה של ויז׳ואלים צבעוניים לאתר גורמת לאנשים לסבירות גבוהה יותר לקרוא את התוכן שלך בכ-80%. עם זאת, אם התמונות באתר שלך לא מאופטמות מבחינת משקל, הן יכולות לגרום ליותר נזק מאשר תועלת. למעשה, תמונות לא מאופטמות היא אחת הבעיות הבולטות ביותר באתרים וורדפרס של מתכנתים מתחילים. אבל, לאפטם ולהקטין גודל לכל תמונה לפני שאני מעלים אותה יכול להיות תהליך מייגע וארוך יתר על המידה. למזלנו, ישנם מספר תוספים שנוכל להשתמש בהם שיצרו את התהליך להיות מאוד נוח ומהיר. שלושה מהם הם: EWWW Image Optimizer, Smush ו-Optimole. אנחנו משתמשים בכל האתרים שלנו ב-EWWW Image Optimizer ותמיד ממליצים עליו. כל מה שצריך זה להוריד אותו לאתר, להתקין והוא כבר יעשה את שאר העבודה.

הפחתת בקשות HTTP 

בכל פעם שמישהו נכנס לדף באתר שלכם, הדפדפן שלו נותן "פינגים" לסרבר של האתר ומבקש את הקבצים המכילים את תוכן האתר. זה יכול להיות קבצים כמו HTML, CSS, JS, תמונות, אייקונים וכו' וכו'. זה נקראת בקשת HTTP. כלומר, בכל פעם שמישהו מבקש באתר שלכם, הדפדפן צריך לבצע בקשה HTTP נפרדת לכל קובץ וקובץ. לכן, כאשר אתר הוא קל מקבצים ולא מכיל הרבה מהם הוא יעלה בקלות ובמהירות ובאופן דומה גם לצד השני. אבל זה לא המצב ברוב האתרים. הדרך הקלה והמהירה ביותר היא דרך האתר GTmatrix שנותן לנו המון מידע חשוב לגבי האתר ועל הדרכים שלנו לשפר את המהירות שלו.

צמצום קבצי CSS ו-javascript בעזרת תוסף Autoptimize 

אם נעזרתם ב-GTmatrix, בטח נתקלם בהמון קבצי CSS ו-HTML שניתנים לצמצום. ברגע שתצמצמו את הקבצים הללו (כמובן שתוך כדי שמירת האתר באותה הצורה), תוכלו לחוש במהירות עולה בצורה חלקה. ככל שיש פחות קבצים באתר – הוא יטען בצורה מהירה יותר. הדרך הפשוטה ביותר היא על ידי שימוש בתוסף Autoptimize תוך מעקב אחר ההנחיות:

א.

כל הדרכים להאצת האתר שלך

ב.

איך להאיץ את האתר שלך לקידום אורגני

ג. לשים לב לסעיף "Minify excluded CSS and JS files" – ישנם מספר אתרים שחווים שבירה בנראות האתר בגלל האופציה הזאת מסיבות של קוד וכו'. במידה והאתר נשבר לכם, כל מה שצריך לעשות זה לחזור לסעיף הזה ולבטל את ה-V, וללחוץ על הכפתור הכחול של שמירה וניקוי קאש.

לאחר שמסיימים לעשות זאת, לוחצים על התוסף Optimize שמופיע בסרגל הכלים ומנקים את קבצי ה-CSS וJS – שוב, חשוב לוודא שהאתר לא נשבר! במידה וכן, רק לחזור ולהוסיף V.

השתמשו בתוסף Cache 

הדפים באתר שלכם הם דינמיים. כלומר, הם "נבנים" בלייב בכל פעם שמשתמש מבקר באתר שלכם, מה שמפעיל תהליך שמטרתו מציאת המידע הרלוונטי להצגה בדף שלכם, לחבר את הכל ביחד ואז להציג אותו למשתמש. התהליך הזה כולל שלבים רבים שיכולים להאט את האתר במידע ויש לכם מספר אנשים בו זמנית בפנים. זאת הסיבה שאנו ממליצים להשתמש בתוסף Cache שיכול להאיץ את האתר שלכם פי 2-5 מהמהירות הרגילה, ככה זה עובד:

במקום להפעיל את כל תהליך העלאת האתר בכל פעם שמשתמש מבקר בו, ה-cahce יוצר מעין שכפול של הדף ובכך מדלג על התהליך של מציאת הפרטים והמידע הרלוונטי וישר מעלה את הדף אל מול גולש הקצה. בתמונה הבאה תוכלו לראות את ההסבר על קיצור התהליך:

תוסף לניקוי cache למהירות האתר

שני התוספים שאנו ממליצים עליהם הם:

א. WP Rocket – תוסף פרימיום.

ב. WP Suepr Cache – תוסף חינמי.

עד כאן כל הדרכים היעילות ביותר להאצת האתר שלכם בדרך הזולה והמהירה ביותר, אל תתפשרו לעולם על מהירות האתר! הפקטור החשוב והקריטי ביותר שיש.

הרשמו לניוזלטר שלנו

אנחנו נדאג שתשארו פרש

עוד תוכן מעניין

בלוג

האם להכניס אימייל מרקטינג מקצועי למותג שאת מנהלת?

אם את (או אתה, אבל הפעם הכתבה בלשון נקבה מטעמים שוויוניים, בכל זאת, 2023) מנהלת מותג השואפת לספק ערך, להיות במודעות בקרב קהל היעד, להגיע לרמת נאמנות לקוחות גבוהה, למכור, לבצע שיווק אופטימלי… התשובה לשאלה – האם יש לך צורך במערך אימייל מרקטינג מקצועי – היא לגמרי, אבל לגמרי כן! 

אני רוצה לקרוא עוד

רוצה להביא את העסק שלך לגבהים חדשים?

אנחנו מחכים להכיר אותך!

אשמח למענה על כמה שאלות שיעזרו לי להתכונן לשיחה